Tuesday, January 4, 2011

Hari2 yang sgt Memenatkan...


Masuk Tahun baru ni sume sebok dengan azam baru..Aku ni tak terkecuali la..Ade gak azam baru..Boleh refer balik kat entry aku yang sebelom ni if nak tau azam baru aku taun 2011..Same je azam ni dari taun lepas..cume tak kesampaian je sampai hari ni..




Ok, entri aku kali ni just macam luahan hati je la..em, bulan 2011 mungkin akan jadi hari2 yang memenatkan bagi aku..kenapa???




Banyak reason ni..



  • Akan ada byk meeting

  • Relief member sebab maternity leave

  • Bebanan kerja yang byk (keje aku pon dah berlambak, ni lagi nak ambik keje member yang maternity leave tu, adoi pengsan terus!!)

  • Daily Customer yang semakin ramai

  • Tekanan nak jual produk baru (Mobile Banking)


Emmm..Nah ko..padan la muka, dulu nak sangat resign kat tempat lama..nak sangat merasa keje kat cawangan..ha rasakan tekanannya..hehehe..aku tulis ni bukan la sebab menyesal keje kat cawangan ni..ye la, sume tu kan cabaran..dulu masa interview poyo je ayat bgtau

  • i'm willing to take challenges
  • willing to learn new things
  • can easily handle stress

Tapi bila dah merasa keje kat cawangan ni, cam dah tak boleh jek handle stress..Sekarang maybe ok lagi..Tapi aku tak tau akan datang ni ngan member yang nak bercuti lama..Takut aku terus jatuh pengsan je nanti..same cam gambar kat atas tu..

Aku bersyukur la jugak, nasib baik Interviewer tu tempatkan aku kat cawangan Putra Heights ni..Dulu masa opening pelanggan mmg tak ramai..dalam 60 orang ke bawah je sehari..Tapi Alhamdulillah, sekarang pelanggan pon dah ramai, dah hit >150 org..Boleh di katakan jumlah yang ramai bagi cawangan Putra Heights ni..cuma yang aku pening sekarang ni, macam mane la nak jual produk baru ni..TAP Mobile banking..

Ape itu TAP Mobile banking????

Benda alah tu produk baru bank islam..kiranya, die cam bagi sim card letak kat phone kita..dengan adenye bende tu, kita leh buat:-

  • Balance inquiry
  • Topup Prepaid
  • Bill Payment
  • Transfer

Sume tu bleh buat through phone je..Agak menarik bukan?Tapi tu lah masalahnya..produk menarik pun susah nak dapat sambutan..Ni la reason yang selalu i terima dari bakal pelanggan:-

  • Charges yang mahal sebab kene rm8 setahun (mahal mende, murah je ni)
  • Model phone bakal pelanggan tak boleh nak baca sim
  • Pelanggan kurang berminat sebab diorang kata baik guna internet banking je..
  • Alah, dah ade kad ATM, tak payahla nak gune Mobile Banking ni..
  • Nanti balik umah pk dulu

Hahaha, actualy byk lagi reason, tapi malam ni taktau nape, otak aku ngah jem..byk sgt bende nak pk..hahaha, poyo..ni pon skang ngah pk pasal keje utk esok..dah ade list utk keje esk ni..wahaha, aku mmg pekerja berhemah..ikot nasihat boss le ni..die suh wat list..so mmg bagus la cara die.Dengan cara ni i bleh listkan mane keje yang penting n yang wajib i dhulukan...Thanx to boss..

Hopefully cawangan i ni di permudahkan la segala urusan, contoh nya, pelanggan tak byk karenah, ramai ambik produk mobile banking n vise versa...Untuk kebaikan cawangan jugak..

So, chaiyokkkk mazura & Putra heights team!!!

0 comments:

share2 la ye..

Klik My Heartbeat!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...