Friday, April 22, 2011

Puding Triffle..menjadik jugak ngan bantuan buku resepi

Puding triffle aku menjadi dengan bantuan buku resepi..hehe, Buku ni i beli masa karnival Putra Heights...Memang best buku ni, sebab senang je die ajar n tunjuk kat orang baru cam aku yang baru berjinak2 nak masak puding..


Ok ye..Bahan2 die:-

-1 bungkus kek gulung (I ambik perisa pandan, sebab rase die marveles)

-1 kotak agar2 perisa strawberi jenama NONA (3 sudu makan)

-1 cawan air

-1 tin buah-buahan koktel

-2 sudu makan tepung kastard

-1/2 cawan gula halus

-1 tin susu cair/3 cawan susu segar





Memula uols potong kek gulun n susunkan dalas bekas...ambil jus buah2 an koktel n tuangkan atas kek tadi..



Then masakkan kuah kastard pulak...Cara2 die, campurkan tepung kastard, gula, air , n susu cair @ susu segar..kacaukan sampai pekat okeh...lagi pekat lagi sedapppp..



Then uols tuangkan la kuah kastard tadi atas kek tadi...pastu tabur la buah2 an campuran atas kuah kastard td..macam gambar kat atas ni k...

Then masa untuk masak agar2 plak..panaskan atas api n kacau je sampai agar2 ni pekat n likat...dah pekat tu tuang atas buah2an tadi..biler dah jadi, ia akan jadi cam gambar kat bawah ni..



Nak sedap, uols letak je dalam freezer..makan time sejuk pon best...


Selamat mencuba...hehe







3 comments:

Peri PiA said...

sedapnya,nak sikit :)

sindarella ezora said...

datang la umah..hehe..tapi da abis la

raje carl said...

triffle eah ? saya panggil puding truffle .. hehe

share2 la ye..

Klik My Heartbeat!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...